OAT Tangenkaia, Rom for å skape

Del dine tanker og ideer for Tangenkaia

På Tangenkaia skal Drammen kommune eiendomsutvikling AS (DKEU) og Bane NOR Eiendom utvikle en helt ny bydel. Prosessen vil foregå over mange år. For å få en god start, inviteres alle interesserte til å delta på workshop og bidra med gode ideer til hvordan området bør bli.

– Workshopen skjer den 25. oktober og her kan folk dele sine tanker og idéer om framtidas møteplasser på Tangenkaia. I tillegg blir det seminar om nabolag og byutvikling, og arrangementet rundes av med nabolagsfest på kvelden, sier Håvard Bergsagel i Bane NOR Eiendom.

Se hele programmet for dagen på tangenkaia.no.

Ønsker innspill fra ulike perspektiv

I workshopen vil hovedfokuset være på å diskutere hvordan framtidas møteplasser bør være på Tangenkaia. Og både Bane NOR Eiendom og DKEU ser frem til å få mange gode tips.

– På Tangenkaia vil vi trenge mange ulike typer møteplasser i årene fremover. Vi ønsker derfor at folk tar utgangspunkt i eget perspektiv, slik at vi får diskusjoner og innspill på alt fra idrett, kulturliv, lek og næringsutvikling til klima og områdeidentitet, forteller Magne Øien i DKEU.

Seminar om byutvikling

Byutviklingsseminaret vil bli ledet av anerkjente Dyrvik arkitekter sammen med DRMA arkitekter, SLA arkitekter, Drammen kommune eiendomsutvikling og Bane NOR Eiendom.

Kulturelle innslag og overraskelser

Fra klokken 16 og utover kvelden vil det bli korpsduell med Strømsgodset Musikkorps og jernbanens musikkorps, «spesialkomponert» slampoesi med Fredrik Høyer, matservering og nabolagsfest i samarbeid med Haandbryggeriet.

– Vi håper alle interesserte tar turen innom Tangenkaia og Holship-hallen denne dagen. Vil du delta på workshop og seminar på dagen ønsker vi at du melder deg på nettsiden vår på forhånd, men for programmet etter klokken 16 er det bare å møte opp og bli med, sier Bergsagel.

Se hele programmet for dagen på tangenkaia.no.

LES OGSÅ: Tangenkaia – en ny og attraktiv bydel i Drammen