Byggekran monteres på Konnerud

Byggestart for Konnerudparken

De første kranene er på plass, så nå er det bare å glede seg til å følge prosessen med Konnerudparken fra start til slutt.

Konnerud Utvikling AS, som eies av Drammen kommune eiendomsutvikling AS (DKEU) og Profier, er i gang med utbygging av første byggetrinn i Konnerudparken. Dette nye boligprosjektet i hjertet av Konnerud skal etter hvert bli et bosted for over 300 drammensere.

– Det er en glede å kunne si at kranene nå er på plass. Dette er et øyeblikk som gir mening for flere, alle de som har vært med i den lange reguleringsprosessen og ikke minst de som har gjort et valg om at de vil bo i Konnerudparken, sier Mounia Fadouach, prosjektsjef for Konnerudparken hos Drammen kommune eiendomsutvikling AS (DKEU).

Byggekrana er på plass i Konnerudparken.

Salgssuksess

Allerede før salgsstart i fjor ble det registrert stor interesse for leilighetene i Konnerudparken. Per mars 2022 er 106 av 136 leiligheter solgt. Sommeren 2024 skal prosjektet ferdigstilles.

– Vi er meget godt fornøyd med salget. På Konnerud er det et oppdemmet behov for leiligheter, siden det ikke er bygget nytt på flere tiår. Leilighetene har truffet målgruppen godt fordi de har god standard med gasspeiser, store balkonger og flotte fellesarealer, sier Einar Amundsen, prosjektleder for Konnerudparken hos Profier.

LES OGSÅ: Klart for 300 leiligheter på Konnerud

Skjer mye fremover

Igangsettingstillatelse kom i februar, etter en lang prosess i samarbeid med kommunen.

Consto AS er engasjert som totalentreprenør for hele det første byggetrinnet. Arbeidet begynner med grunnarbeid inne i byggetomten og deretter starter betongarbeid med bygging av fundament/kjeller som vil vare frem til sensommeren 2022.

– Det har allerede skjedd en endring i landskapet på Konnerud etter vi begynte å grave på tomten ved avvikling av trafikk fra Pettersvollen til en ny gate. Nå kommer det til å skje mye fremover. Allerede til julen 2022 vil man kunne se blokkene til 1. trinn, sier Mounia.

LES OGSÅ: Gleder seg til å flytte inn i Konnerudparken