Illustrasjon for Kobbervik næringspark trinn 2

I gang med grunnarbeider til Kobbervik næringspark II

Kobbervik næringspark II er en del av et gammelt steinbrudd. Området ligger nær Drammen Havn og tett på E18, og er regulert til lager og industri. Her har vi muligheter for å bygge ca.12000 m2 som én- eller flerbruker-bygg og kjøreareal for opptil 30m modulvogntog.

ABB holder til i nye og topp moderne kombinasjonslokaler i første del av Kobbervik Næringspark, som vi solgte da det sto ferdig.

Vi arbeider aktivt med leietakere til næringsparken del II, og beregner å kunne ferdigstille nye lokaler etter 18 måneder fra signert kontrakt.

Kjeldaas AS er entreprenøren som gjør grunnarbeidet. Nå er de i gang med å fjerne løsmasser. Dette handler om å sortere og knuse ulike typer stein. Massene skal gjenbrukes og benyttes til byggeprosjektet til eiendommen og i andre prosjekter i vår region. Kjeldaas skal levere tomta ferdig maskinplanert og beregner å ta ut ca 150.000 tonn stein tilsammen i prosjektet. Den mest krevende delen av jobben blir sikring av fjellet i bakkant.

Eiendommen utvikles sammen med vår partner Eneo Eiendom AS.